Komunikacja komercyjna z Gminy Borów do Strzelin

 

 

Uwaga !!! Aktualizacja 28.02.2023 rok 

Nowe Cenniki . Pozdrawiamy oraz zapraszamy do zapoznania się.

Cennik-linia-nr-1-nowy-od-01.03.2023rok-2 (7)

Cennik-linia-nr-2-od-01.03.2023 (6)

Od 21 Marca  2022 roku przywracamy kursy na komunikacji z gminy Borów do Strzelina. Proszę o zapoznanie się ze szczegółami na dole.

Ze względu na długi czas wypisywania biletów miesięcznych, proszę o zakup biletu miesięcznego na ulicy Ząbkowickiej 42A lub telefonicznie (502176333). 

Przypominam o posiadaniu biletu oraz dokumentu tożsamości lub legitymacji. Osoby bez biletu oraz dowodu tożsamości nie będą mogły skorzystać z przejazdu autobusem.

Linia 2 Wschód bilety- rozkład jazdy

Linia 1 Zachód bilety – rozkład jazdy 2 opoprawka nowy

Linia nr 2: BORECZEK PKP – Borek Strzeliński – Strzelin

Kurs 1*Odjazd Miejscowość Kurs 2*Odjazd
6:49 BORECZEK PKP 16:05(1)
6:52 Kurczów 16:02
6:55 Kręczków 15:59
7:00 Michałowice 15:54
7:06 Kojęcin 15:48
7:09 BOREK STRZELIŃSKIOławska/Wrocławska 15:45
7:14 Jaksin 15:40
7:19 Jelenin 15:35
7:24 Opatowice 15:30
7:27 Kazimierzów 15:27
7:30 Ludów Śląski 15:24
7:36 Ludów Polski 15:18
7:44(1) STRZELIN ul. Oławska 15:10

 

 

Linia nr 1: BORECZEK PKP – Zielenice – Strzelin

Kurs 1*Odjazd Miejscowość Kurs 2*Odjazd
6:44 BORECZEK PKP 16:06(1)
6:52 Brzoza 15:58
6:54 Brzezica 15:56
6:57 BORÓW GMINA 15:53
6:59 Piotrków Borowski 15:51
7:02 Rochowice 15:48
7:07 Suchowice 15:43
7:09 Siemianów Mały 15:41
7:10 Siemianów 15:40
7:15 Głownin 15:35
7:18 Mańczyce 15:32
7:21 Stogi 15:29
7:25 Uniszów 15:25
7:28 ZIELENICE 15:22
7:31 Kępino 15:19
7:37 Ludów Polski 15:13
7:45(1) STRZELIN ul. Oławska 15:05

 

LEGENDA:

* – kursuje w dni nauki szkolnej.

1 – godzina przyjazdu do przystanku

 

LINIA KOMERCYJNA

Firma zarządzająca przewozem: Szydziu Daniel TRAVEL Spółka z o.o.

Rozkład jazdy obowiązuje od 2 września 2019 r.

 

REGULAMIN PRZEWOZÓW NA LINIACH REGULARNYCH

Niniejszy regulamin obowiązuje na liniach regularnych nr 1 i nr 2 organizowanych przez Firmę Szydziu DanielTravel Sp.z.o.o , 57-100 Strzelin Nieszkowice 40 A

Niniejszy Regulamin Przewozów (zwany dalej: Regulaminem) określa warunki obsługi podróżnych, odprawy oraz przewozu osób i bagażu w ramach świadczonych przez przewoźnika usług przewozów regularnych, tj. publicznego przewozu osób i ich bagażu w określonych odstępach czasu i określonymi trasami, na zasadach określonych w ustawie z dnia 06 września 2001 r. O transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 nr 125 poz. 874) i w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 nr 50 poz. 601 ze zm.).

I.POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Umowę przewozu zawiera się poprzez nabycie biletu na przejazd (dalej: bilet).
  2. Na bilecie określona jest: nazwa przewoźnika,  , wysokość należności za przejazd zgodne z cennikiem, zakres uprawnień pasażera do ulgowego przejazdu oraz ewentualnie inne dane potrzebne do ustalenia zakresu uprawnień pasażera, w tym Imię i nazwisko pasażera, jeśli jest to niezbędne dla przewoźnika w regularnym przewozie osób, aby wystawić bilet miesięczny.
  3. Bilety nabywa się  bezpośrednio u kierowcy autobusu obsługującego daną linię komunikacyjną lub w Strzelinie na ulicy Ząbkowickiej 42 po wcześniejszym kontakcie telefonicznym pod numerem 502176333. W tym pierwszym przypadku w miarę dostępności miejsc w Autobusie. W przypadku braku miejsc kierowca ma prawo odmówić sprzedaży biletu.
  4. Prawo zajęcia miejsca w autobusie przysługuje w pierwszej kolejności pasażerowi z ważnym biletem miesięcznym , następnie z ważnym biletem jednorazowym zakupionym u kierowcy.
  5. Przewóz pasażerów na podstawie biletów jednorazowych odbywa się w oparciu o bilet ważny na określony dzień, godzinę i cenę biletów zgodnie z cennikiem.
  6. Pasażer ma obowiązek okazać kierowcy autobusu przy wejściu do autobusu zakupiony wcześniej bilet oraz, w przypadku korzystania na mocy przepisów powszechnie obowiązującego prawa, z przejazdu ulgowego, dokument uprawniający do ulg.
  7. Bilet jednorazowy upoważnia do przejazdu na odcinku trasy podanym zgodnie z cennikiem .
  8. W komunikacji publicznej dziecko do lat 4, towarzyszące osobie posiadającej bilet, na podstawie biletu jednorazowego korzysta z 100% ulgi, jeżeli nie korzysta z oddzielnego miejsca do siedzenia.
  9. Wsiadanie i wysiadanie z autobusu jest dozwolone wyłącznie po całkowitym zatrzymaniu się pojazdu i w miejscach określonych w rozkładzie jazdy albo, w sytuacjach szczególnych, w miejscach wskazanych przez obsługę autobusu.
  10. Pasażer, zajmujący miejsce w autobusie fabrycznie wyposażonym w pasy bezpieczeństwa ma obowiązek je zapiąć.
  11. Reklamacje i uwagi związane z zakupem biletów należy kierować na piśmie bezpośrednio do przewoźnika na wskazany na bilecie adres oddziału przewoźnika, z którego działalnością wiąże się dany przewóz.
  12. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona lub Kierowca autobusu w razie stwierdzenia obecności w autobusie pasażera bez ważnego biletu na przejazd lub na przewóz bagażu, ma prawo w stosunku do tej osoby:

    – w razie odmowy zapłacenia należności – żądać okazania dokumentu umożliwiającego ustalenie tożsamości;

    – w razie odmowy zapłacenia należności i niemożności ustalenia tożsamości – zwrócić się do funkcjonariusza Policji lub innych organów porządkowych, o ustalenie tożsamości;

    – w razie uzasadnionego podejrzenia, że bilet lub dokument uprawniający do przejazdu ulgowego jest podrobiony lub przerobiony lub należy do innej osoby niż posługujący się nim pasażer, zatrzymać bilet lub dokument za pokwitowaniem i przesłać go organom ścigania, powiadamiając, w dwóch pierwszych przypadkach, o tym fakcie wystawcę dokumentu.

     

  13. Pasażer przed wejściem do autobusu zobowiązany jest upewnić się, czy pojazd, którym zamierza odbyć podróż jest właściwy, jak też pasażer zobowiązany jest upewnić się, czy wysiada na właściwym przystanku

    II. ZASADY KORZYSTANIA Z BILETÓW

    1. Niezwłocznie po nabyciu biletu pasażer powinien sprawdzić prawidłowość jego wystawienia. Po odejściu od kasy biletowej u kierowcy reklamacje nie będą uwzględniane.
    2. Po zajęciu miejsca w autobusie zabronione jest przekazywanie biletu innym pasażerom.
    3. W miejsce biletów na okaziciela skradzionych lub zagubionych nie wystawia się duplikatów.
    4. Bilet zniszczony, uszkodzony lub poprawiany jest nieważny.
    5. Bilety miesięczne (imienne) wydaje się na okres miesiąca  kalendarzowego, przykład osoba zakupiła bilet 9 Stycznia bilet jest ważny do końca stycznia,  włącznie do 31 stycznia. trzeba zakupić nowy bilet na przejazd 1 lutego , na określone linie zgodną z cennikiem. Bilet miesięczny jest ważny z dokumentem tożsamości, a w przypadku biletów miesięcznych ulgowych, dodatkowo z dokumentem poświadczającym uprawnienia do korzystania z ulgowych przejazdów.
    6. Ceny biletów są cenami umownymi i wynikają z aktualnie obowiązujących taryf przewoźnika. Cenniki są dostępne przy kasie biletowej u kierowcy.
    7. W trakcie podróży pasażerowie winni zachować bilet do kontroli. Pasażer powinien zachować bilet także po zakończeniu podróży na wypadek ewentualnej reklamacji. Dotyczy to także kwitów bagażowych.
    8. Do kontroli biletów oraz dokumentów uprawniających do przejazdów ulgowych upoważniona jest obsługa autobusu oraz kierowca autobusu lub inne upoważnione przez przewoźnika osoby posiadające odpowiednie identyfikatory umieszczone w widocznym miejscu.
    9. W przypadku stwierdzenia przez obsługę autobusu lub upoważnione osoby w tym kierowcy:

      – braku odpowiedniego dokumentu przewozu,

      – braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgowego przejazdu,

      – niezapłacenia należności za zabrane ze sobą do środka przewozu rzeczy lub zwierzęta albo naruszenia przepisów o ich przewozie,

      – spowodowania, bez uzasadnionej przyczyny, zatrzymania lub zmiany trasy środka transportu,

      pasażer zobowiązany jest do uiszczenia opłaty dodatkowej albo kosztów wystawienia wezwania do zapłaty.

    10. W razie stwierdzenia braku ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do ulgowego przejazdu, wystawiane jest wezwanie do zapłaty ze wskazaniem terminu zapłaty.
    11. Opłata dodatkowa po uiszczeniu opłaty manipulacyjnej odpowiadającej kosztom poniesionym przez przewoźnika podlega zwrotowi, a w przypadku wezwania do zapłaty podlega umorzeniu wówczas, gdy pasażer, nie później niż 7 dni od dnia przewozu, przedstawi dokumenty uprawniające do ulgowego przejazdu lub ważny dokument przewozu, którego pasażer nie miał podczas przejazdu.
    12. W przypadku natychmiastowego uiszczenia opłaty dodatkowej lub opłacenia jej w terminie nie później niż 7 dni od dnia wystawienia, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o 30 %.
  14. III. PRZEWÓZ BAGAŻU

    1. Pasażer ma prawo przewozić bagaż podręczny tj. bagaż trzymany przez pasażera na kolanach lub bagaż, którego rozmiary pozwalają na umieszczenie na półkach lub pod fotelem zajmowanym przez podróżnego.
    2. Rzeczy zabierane przez podróżnych do autobusu nie mogą zagrażać bezpieczeństwu i porządkowi podczas jazdy lub stwarzać zagrożenie wyrządzenia szkody innym pasażerom lub przewoźnikowi, przeszkadzać podróżnym i narażać ich na niewygody.
    3. Bagażu nie można umieszczać na miejscach przeznaczonych do siedzenia.
    4. Bagaż oddany do przewozu w luku bagażowym powinien być zapakowany w taki sposób, aby nie uległ w czasie przewozu uszkodzeniu lub zniszczeniu.
    5. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu bagażu o dużych rozmiarach (wózki dziecinne, rowery, narty, itp.), jeżeli kierowca stwierdzi, że bagaż ten nie mieści się w luku bagażowym lub zagraża bezpieczeństwu przewożonych pasażerów i ich bagaży.
    6. Zabroniony jest przewóz rzeczy niebezpiecznych mogących wyrządzić szkodę osobom lub mieniu bądź rzeczy, których przewóz jest prawnie zabroniony.
    7. Wyłącznie jako bagaż podręczny powinny być przewożone rzeczy szczególnie cenne (np. gotówka, papiery wartościowe, biżuteria, elektronika, sprzęt komputerowy) oraz rzeczy posiadające wartość naukową lub zabytkową.
    8. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za bagaż podręczny pasażera, chyba że szkoda powstała z winy przewoźnika.
    9. Bagaż powinien być odebrany przez pasażera z chwilą przyjazdu do miejsca, w którym pasażer kończy podróż.
    10. Przedmioty pozostawione w autobusie po zakończeniu podróży nie są objęte ochroną i odpowiedzialnością przewoźnika.

    IV. ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA

    1. Przewoźnik odpowiada za przewóz pasażerów do ich miejsca przeznaczenia wskazaną ceną zgodnie z cennikiem.
    2. Jeżeli z powodu okoliczności, za które przewoźnik odpowiada nie jest możliwe wykonanie przewozu zgodnie z zawartą umową na przewóz, przewoźnik zapewnia w miarę możliwości przewóz zastępczy przy użyciu własnych lub obcych środków transportowych.
    3. Przewoźnik odpowiada za szkodę zwracając cenę biletu jednorazowego według cennika za nie odbyty kurs, jaką poniósł podróżny wskutek  odwołania regularnego kursu, chyba że szkoda powstała z przyczyn przez przewoźnika niezawinionych, a w szczególności na skutek następujących zdarzeń:
      1. wypadki lub kolizje drogowe powodujące opóźnienia na trasie autobusu,
      2. trudne warunki atmosferyczne,
      3. pożar, powódź, zamknięcie dworców autobusowych,
      4. zastosowanie się do żądań policji lub innych organów władzy państwowej lub samorządowej,
      5. akty wandalizmu i terroru,
      6. zamknięcie drogi, objazdy, duże natężenie ruchu,
    4. Przewoźnik zastrzega sobie prawo zmiany środka transportu, rozkładu jazdy itp., jeżeli będzie to konieczne z przyczyn niezależnych od przewoźnika.
    5. Do obowiązków kierowcy autobusu należy min.:
      1. zatrzymywanie autobusu na przystankach przewidzianych rozkładem jazdy,
      2. prawidłowe wydawanie pasażerom biletów na przejazd,
      3. ustne zawiadomienie czekających podróżnych na przystankach o niemożności ich zabrania do przewozu, jeżeli w autobusie brak miejsc lub wywieszanie w widocznym miejscu tablicy informującej o braku miejsc.

    V. ZASADY PORZĄDKOWE

    1. Podróżny jest obowiązany do przestrzegania przepisów porządkowych obowiązujących w transporcie oraz określonych Regulaminem.
    2. Zabrania się picia alkoholu w autobusach oraz przebywania w autobusie osób, znajdujących się pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających.
    3. Zabrania się palenia tytoniu w autobusach.
    4. W autobusie nie wolno przewozić:
      1. przedmiotów mogących wyrządzić szkodę podróżnym lub mieniu przewoźnika i utrudniających innym pasażerom odbywanie podróży;
      2. rzeczy, których przewóz jest zabroniony na podstawie odrębnych przepisów administracyjnych, celnych, sanitarno-porządkowych, w tym: materiałów cuchnących, zapalnych łatwopalnych, wybuchowych, żrących, trujących, radioaktywnych i innych niebezpiecznych;
      3. broni palnej (zakaz nie dotyczy osób, które są uprawnione do jej noszenia za względu na pełnione funkcje);
    5. Wszelkiego rodzaju urządzenia audio-video, emitujące obrazy i dźwięki mogą być używane przez pasażera w czasie przewozu pod warunkiem, że nie jest to uciążliwe dla innych pasażerów.
    6. Zabrania się wyrzucania z autobusów jakichkolwiek przedmiotów.
    7. Osoby zagrażające bezpieczeństwu lub porządkowi mogą być nie wpuszczone do pojazdu lub mogą być z niego usunięte. Do osób takich należy zaliczyć w szczególności:
      1. osoby nietrzeźwe, zachowujące się agresywnie wobec współpasażerów i obsługi pojazdu,
      2. osoby, które z innych powodów są niebezpieczne lub uciążliwe dla współpasażerów.
    8. W przypadku odmowy opuszczenia autobusu, obsługa autobusu ma prawo zwrócić się o interwencję organów Policji lub innych uprawnionych służb.
    9. Pasażer odpowiada za wszelkie szkody wyrządzone przewoźnikowi lub innym podróżnym na zasadach określonych w przepisach prawa.
    10. Podróżny, który mimo braku uprawnień zajmuje miejsce oznaczone symbolem „dla inwalidy” albo „dla kobiety w ciąży lub z dzieckiem na ręku”, zobowiązany jest zwolnić to miejsc w przypadku zgłoszenia się osoby uprawnionej.

    VI. ULGI

  15. Osoba niewidoma niezdolna do samodzielnej egzystencji Osoby niewidome będące osobami niezdolnymi do samodzielnej egzystencji
    Osoba niewidoma niezdolna do samodzielnej egzystencji Osoby niewidome będące osobami niezdolnymi do samodzielnej egzystencji
    Niewidomy Osoby niewidome nie będące osobami niezdolnymi do samodzielnej egzystencji
    Dziecko niepełnosprawne Dzieci i młodzież dotknięta inwalidztwem lub niepełnosprawna, przy przejazdach z miejsca zamieszkania lub miejsca pobytu do:
    (dziecko lub młodzież dotknięta inwalidztwem do 24 roku życia oraz studentów do ukończenia 26 roku życia):
    – przedszkola
    – szkoły
    – szkoły wyższej
    – placówki opiekuńczo-wychowawczej
    – placówki oświatowo-wychowawczej
    – specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego
    – specjalnego ośrodka wychowawczego
    – ośrodka umożliwiającego dzieciom i młodzieży spełnianie obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
    – ośrodka rehabilitacyjno – wychowawczego,
    – domu pomocy społecznej,
    – ośrodka wsparcia,
    – zakładu opieki zdrowotnej,
    – poradni psychologiczno- pedagogicznej,
    – poradni specjalistycznej,
    – turnus rehabilitacyjny,
    I Z POWROTEM
    Niewidomy Osoby niewidome nie będące osobami niezdolnymi do samodzielnej egzystencji
    Uczeń Dzieci i młodzież w okresie rozpoczęcia odbywania obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego do ukończenia gimnazjum,
    szkoły ponadpodstawowej lub ponadgimnazjalnej – publicznej lub niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej, nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia.
    Student Studenci do ukończenia 26 roku życia; osoby które ukończyły studia pierwszego stopnia do dnia 31 października roku, w którym ukończyły te studia.
    Nauczyciele Nauczyciele przedszkoli publicznych lub niepublicznych; nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych – publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych.
  16. VI. SKARGI I WNIOSKI

    Skargi i wnioski dotyczące działalności przewoźnika można składać osobiście

    1. za pośrednictwem poczty na adres: Szydziu DanielTravel sp.z.o.o 57-100 Strzelin Nieszkowice 40A
    2. pocztą elektroniczną na adres e-mail: danieltraveldst@gmail.com
    3. telefonicznie pod numerami telefonów: 502176333

    VIII.RODO

    Od 25 maja 2018 zaczynają obowiązywać przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)(RODO).

     

    W związku z powyższym informujemy, że:

     

    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Administratorem Państwa Danych Osobowych jest:

     

    Szydziu DanielTravel sp. z o.o. Nieszkowice 40A, 57-100 Strzelin Dane osobowe przetwarzane będą w celu możliwości

    – sprzedaży biletu Miesięcznego- immiennego

    Bilet zawiera dane:

    IMIE i NAZWISKO

    Dane będą przekazywane podmiotom:

    – Właściwy Urząd Skarbowy (na wezwanie)

    Dane będą przechowywane przez okres 5 lat od dnia zaprzestania korzystania z biletu imiennego

    Posiada Pani/Pan prawo żądania od administratora danych dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania oraz   prawo do przenoszenia danych

    Podanie danych osobowych jest wymogiem do zawarcia umowy przewozu

    Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

    1. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

    Regulamin wchodzi w życie z dniem 2.01.2019 roku. Przewoźnik zastrzega sobie możliwość zmian w   regulaminie.

    WAŻNE!  Kupując bilet jest jednoznaczne z akceptacją i zapoznaniem się z regulaminem przewozu .